vrijdag 3 mei 2013

Opruimwoede en nieuw..

voordeel van het lente weer is dat het bij mij altijd gaat kriebelen, opruimen, uit soppen etc.. Zo ook in het atelier, plaats maken voor nieuwe dingen !

De koopjes hoek is dus gisteren lekker aangevuld , kijk voor een overzicht hier !

Ook zijn er 2 pakketten toegevoegd van atelier de MarLijn, klik voor de winkel




Oudste had gisteren zin om iets te bakken, prima natuurlijk. Van zelfrijzend bakmeel, speculaas kruiden, boter en palmsuiker maakte ze heerlijke speculaasjes met de speculaas plank, goed in poederen met meel en vormpjes maken !







Ze smaakten heerlijk overigens ! De koekjes trommel is weer goed gevuld. Gisteren tussen de bedrijven door heb ik ook nog een rits tomatenplantjes uitgezaaid, het zijn er wel erg veel dit jaar. Ik denk dat ik maar wat vrienden en kennissen ga voorzien van plantjes ;-)



Behalve dat ik de enige ben die tomaten "rauw " in de salade en uit de hand lust, maken we van tomaten vaak een grote pan saus. Niet moeilijk: flink wat uien ( rood en wit) schoonmaken , in grove stukken snijden, flink wat verse knoflook erbij, kruiden toevoegen ( ik heb inmiddels een hele verzameling ) zoals basilicum, rozemarijn, tijm en ik ben niet zo scheutig met zout, maar wel met de pepermolen. Even in de pan een flinke scheut olijfolie, uien en knoflook aanbakken, tomaten in stukken erbij, kruiden erbij, regelmatig omroeren tot er een wat papperig gehele ontstaat en dan gaat het hier in de hooikist. Na een paar uur visen we de pan er weer uit :-) geheel door de roerzeef, en verdelen in porties tbv de diepvries. Ik gebruik de saus als basis voor verse pizza, tomatensoep en pasta ( spaghetti etc) Zo heb ik altijd een lekkere en gezonde basis in huis, die ook snel te maken is!

Geniet van de zon vandaag ! Fijne dag allemaal !


Geen opmerkingen:

Een reactie posten