woensdag 7 maart 2012

Workshop en gevuld brood

Het is toch stiekum waterkoud deze week, de kinderen grijpen terug op de inmiddels uitgewassen en opgeborgen mutsen en shawls....Bijna stamppot weer , maar dat had ik natuurlijk niet in huis. Tijd voor een alternatief, ik had nog wokgroenten en samen met wat dun gesneden kip reepjes, ui en verse knoflook en kruiden, bakte ik dat snel tot een lekkere mix. Even daarvoor had ik een ciabatta mix in de broodbakmachine gedaan. Toen dat deeg klaar was, vulde ik het deeg en vormde er een rond brood van



Na 20 minuten in de overn op 200 graden was het brood gaar. Van de overgebleven kip had ik sateetjes gemaakt en die satestokjes waren tegelijk klaar. Even pindasaus maken en een schaaltje rauwkost erbij en we konden aan tafel. Als toetje magere kwark met een schepje suiker, want die moest op, gelukkig lusten de kinderen dat graag!

Van de week ook al druk bezig geweest met de voorbereiding voor de workshops deze maand op de BSO. We gaan o.a. lapjes vilt verven met zijdevloei in de magnetron en daarna knippen we er een lange slang van door steeds maar rond te knippen naar het midden ( spiraal) . Vervolgens rijgen we dat aan een lange draad met kralen , lovertjes e.d. er tussen. Onderaan beginnen we met een belletje, zodat er een simpel windgongetje ontstaat.

Ik had dus vorige week al bakken met kralen e.d. gemaakt



lapjes verven




en tenslotte voorbeeldjes maken



Vieze vingers gegarandeerd :-)

Er zijn veel nieuwe dingen toegevoegd deze week in de winkel, de moeite waard om een kijkje te nemen en het gratis patroontje te downloaden !

Fijne dag allemaal !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten