maandag 14 november 2011

St Maarten

Vrijdag de 11-11-2011 vierden we Sint Maarten. Voor het zover was, was het nog een bewogen middag. Zelf was ik al een week niet super fit, leek wel of ik verkouden ging worden maar het kwam niet...Nadat ik de jongste en middelste uit school had gehaald had ik me voorgenomen even een half uur op de bank te kruipen met een paracetamolletje, brrr, wat had ik het koud. De middag kreeg een geheel andere wending met de middelste die ziek werd in de auto en veel moest braken. Natuurlijk nergens een plekje waar je de auto aan de kant kunt zetten, gelukkig wel altijd zakken in de auto!

Thuis gekomen, rommel opruimen, kind schoon maken , middelste in bed leggen, jongste in bed leggen en toen stond de oudste al weer voor de deur. Voor de middelste hadden we van de week al een suikerbiet uitgehold, die stond al op school, de oudste besloot een pompoen uit te hollen, natuurlijk 1 uit eigen tuin :-)
Ze koos een mooie uit en ging lekker naar buiten om het klusje te klaren











De zaden laten we drogen, kunnen weer de tuin in volgend jaar !

Ik had "nep "lampjes gekocht voor in de pompoen, en zo was het toch een veilig lampje. Van even op de bank kwam niets natuurlijk, kachel aan maken en op tijd het eten klaar , want om vijf uur moesten we richting school. Gelukkig was de middelste weer opgeknapt , ze zag alleen nog wel erg witjes.

Op school was alles sprookjesachtig verlicht door de vele lampjes en knolletjes. ook in het bos waar we gewandeld hebben was een route uitgezet met kleine lichtjes, die een mooie sprookjesachtige slinger vormde in de donkere avond.

Terug op school was de vuurkorf heerlijk warm en gezellig aan, en stonden. om de Linde ( mei) boom ook lichtjes.  In de klas was er warme chocolade melk en pannestaart. Om even na 7 uur waren we weer thuis en genoten we nog even na met een kopje thee en warme worstenbroodjes. Terwijl Stijn zorgde voor de kinderen en het atelier wat open was, kroop ik rillerig onder de dekens, brrrr...eerst maar eens een poosje slapen en opwarmen. De volgende morgen stond ik om 8 uur al weer fit in de supermarkt, wel snotterig , dat wel :-)

Fijne dag allemaal !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten