zondag 9 oktober 2011

Herfstkadootjes

Inmiddels is de jongste weer beter, na flinke koorts en braken. Ze kletst weer honderd uit en speelt weer met haar favoriete speelgoed.
Toen het weer van de week omsloeg , werd het dan echt tijd om de jaartafel hier beneden ook maar eens in herfst sfeer om te toveren ! De kinderen hadden al goed verzameld aan herfstschatten.
Moeder aarde die je ziet staan heb ik ooit eens zelf in elkaar geknutseld, ik denk er nog steeds over na of ik haar in patroonblad eens moet uitbrengen, ik vind haar nog steeds mooi omdat ze een lieve uitstraling heeft en eenvoudig is. Verder Pieter paddestoel van Anemoontje en 2 ontwerpjes uit het nieuwe boekje van de vrolijke viltvriendjes het kabouterbos. Een paddestoeltje en de dikbuikkabouter.
Een mooi boek, een kaart en alle herfstschatten maken het tafereel compleet. Als ondergrond gebruik ik de zijden seizoenstafeldoeken die ik zelf verf. ( zie hier voor ook in de winkel).
Vorige week , voordat de jongste ziek werd, had ik ook nog een bult vriendjes en vriendinnetjes op bezoek. In totaal 6 kinderen speelden in onze tuin ( er kon nog gelukkig worden buitengespeeld) en wat later op de middag kregen de kinderen trek en maakte ik een groot dienblad vol fruit wat er prima inging !

Ik kreeg ook een leuke "app" of ik dit weekend bij de scouting een vilt workshop wilde geven voor kinderen in de leeftijd van 4-6 jaar. Natuurlijk wilde ik dat, super leuk om te doen!
Dus stond ik al vroeg op, om met al mijn spulletjes richting een naburig dorp te rijden.
Eerst alles klaarzetten natuurlijk, een mooie grote tafel maken, stoeltjes er om heen , bubbelplastic, en een enorme berg met wol in allerlei kleuren om uit te kiezen.
De kinderen vonden het erg leuk en hebben ook mega hard gewerkt !


Met enthousiaste reactie's en een voldaan gevoel weer terug naar Eindhoven. De houtkachel snort hier toch wel volop al een paar dagen, niet op vol vermogen maar zo af en toe eens een houtblokje, net genoeg om de kou er uit te halen.Gisteravond zijn we  dan bij een vriendin wezen eten, sinds lange tijd weer eens gezellig bijkletsen. We hebben samen de maaltijd verzorgd en natuurlijk kom je dan niet met lege handen aan. Ik maakte op een groot herfstblad ( even een mooie buiten zoeken, er liggen er genoeg) een klein tafereeltje van een mooie kaart, wat kastanjes, eikeltjes en dopjes,een paddestoel kaarsje en een egelkaarsje en een vilten bloemenhangertje in zonnebloem kleurtjes, tenslotte staan her en der, ook hier in de tuin, de zonnebloemen nog wel in bloei.Een paar zakjes Max Havelaar thee completeerde het geheel.


Voor nu snel aan het werk, ondanks dat het zndag is en de appel kaneel cake heerlijk ruikt die Stijn met de kids heeft gemaakt, moeten we bestellingen verwerken, zoveel liggen er al weer !

Fijn weekend allemaal !